Testujemy 05.08.2015

Testujemy: K2 – Czyli jak to jest być himalaistą

Któż z nas nie słyszał o Wielickim, Kukuczce czy Messnerze? Wielu z Was zapewne chciałoby choć raz podjąć wyzwanie zdobycia jednego z kultowych ośmiotysięczników w Himalajach. Teraz macie okazję!

Dzięki grze K2 wydawnictwa REBEL, szybko okaże się, że tą górę ciężko zdobyć nie tylko w realnym świecie lecz także na planszy.
W K2 czoła górze można stawić samotnie jako jedyny gracz ale najwięcej emocji i kalkulowania jest rzecz jasna gdy graczy jest więcej – maksymalnie pięciu.

Każdy z graczy otrzymuje zestaw kart, z których będzie wybierał czy porusza się czy też aklimatyzuje.
No właśnie – aklimatyzuje! Ta gra oparta jest na doświadczeniach ludzi związanych ze wspinaczką górską. Musimy wziąć pod uwagę stopień aklimatyzacji każdego członka naszej ekipy, prognozę pogody na kilka najbliższych dni  i …. możliwość utknięcia w „korku”.  Mamy także jeden namiot, który musimy mądrze umieścić na mapie.

 

Zaczynamy:

Każdy gracz otrzymuje zestaw:

  • Karta aklimatyzacji na której będzie zaznaczał jej stopień u obu swoich wspinaczy
  • Talię kart do gry
  • Piony swoich himalaistów oraz ich namiotów

Kafelki pogody K2

Dodatkowo rozstawiamy kafelki pogody, z których możemy wyczytać jakie warunki panują na górze i jaki mają wpływ na naszą ekipę.

K2 Plansza do gry


Grę rozpoczyna osoba która ostatnio była w górach. Jednak przed rozpoczęciem każdej rundy zawodnicy w tym samym czasie odkrywają wybrane przez siebie karty. I tu po raz kolejny pokazuje się doświadczenie twórców. Gracz, który wybrał najbardziej agresywny wariant (wybrał najwięcej punktów ruchu) może zostać obarczony punktami karnymi. Po prostu wyrywa się pierwszy i oto w pocie czoła będzie przedzierał górskie zasypane jeszcze szlaki :)
Teraz po kolei każdy z graczy wykorzystuje zagrane karty.



Po skończonej rundzie i podliczeniu aklimatyzacji, ruch rozpocznie osoba siedząca po lewej osoby, która rozpoczynała wcześniejszą fazę ruchu. Przesuwamy znacznik pogody na kolejny dzień i tak rozpoczyna się kolejny dzień wspinaczki.

W czasie gry musimy dobrze planować swoje ruchy i swoją aklimatyzację. Jeśli poziom aklimatyzacji spanie do 0 na skutek osiąganej wysokości oraz pogody, Twój wspinacz będzie miał poważne kłopoty. W zależności od wariantu gry ( realistyczny albo familijny) zostaje w górach "na zawsze" lub jest zniesiony do bazy głównej. Niezależnie od wariantu – tracimy wszystkie wypracowane przez tego wspinacza punkty.


Punkty w tej grze zdobywamy za osiąganie konkretnych wysokości na planszy. Może się więc zdarzyć, że żaden z Twoich wpinaczy nie osiągnie szczytu ale jako drużyna byliście najlepszymi wspinaczami. Prawdziwym mistrzem jest ten kto zdobędzie szczyt oboma wspinaczami i co ważne sprowadzi ich z powrotem na bezpieczną wysokość.  Jak mówi znane górskie przysłowie: „Nie sztuka być dobrym alpinistą. Sztuka być starym alpinistą”.

Gra oferuje 2 warianty letni oraz zimowy. K2 jest górą niezdobytą zimą i możecie być pewni, że zdobycie jej w zimowym wariancie wymaga wiele zręczności. Rywalizacja pomiędzy zawodnikami oraz gra z czasem jest gwarantem wspaniałych emocji podczas każdej rozgrywki.
Ciekawostka: Graczy grających w tą grę często można spotkać w Tatrzańskich schroniskach. Po przepakowaniu gry z oryginalnego pudełka można ją łatwo zmieścić w plecaku.  Rozgrywka w otoczeniu gór np. w Dolinie Pięciu Stawów Polskich to bardzo klimatyczne przeżycie :)