Kultura 28.06.2017

Dźwigacze Kultury

Zuzanna Skalska, analityk trendów ds. designu, innowacji i biznesu, wygłosi wykład inauguracyjny, a także poprowadzi autorskie warsztaty na konferencji Dźwigacze Kultury, organizowanej przez Krakowskie Biuro Festiwalowe w październiku. Tematem obu spotkań będzie innowacja, rozumiana nie jako nowy produkt lub usługa, lecz kultura i struktura firmy, która wspiera rozwój i kreację.

 

„Prezentacja jaką wygłoszę podczas spotkania, dotyczy nas wszystkich zarówno zawodowo jak i prywatnie. Nastały burzliwe czasy, w których jedyną pewną rzeczą jest ciągła ZMIANA” – mówi Zuzanna Skalska. I dodaje: „Moja prelekcja to kolorowy i wizualny wodospad inspiracji, w którym pełnię rolę narratora. Opowiem o moich przemyśleniach popartych analizą i stałym monitorowaniem większości branż przemysłu. Jest w niej dużo abstrakcji, ale czymże jest przyszłość jak nie spekulatywną debatą wychodzącą poza granice dzisiejszych możliwości i zrozumienia”.

 

Trend to świadomość

 

O swoim zawodzie Zuzanna Skalska mówi: „Ja nie zajmuję się designem samym w sobie, tylko prognozowaniem kierunków jego rozwoju, a co za tym idzie - biznesu. Jestem analitykiem trendów. Żeby zbadać dla firm nowy kierunek, nowe scenariusze przyszłości, koniecznym jest przeanalizowanie tego, czym jest firma. Poznać jej charakter i kulturę. Jeśli widać, że kultura firmy pozwala na innowacje, że jest chęć i pasja, to można wtedy razem omawiać i analizować nowe możliwe scenariusze przyszłości. To komunikacja na innym, bardziej abstrakcyjnym poziomie. Bo trend to świadomość, a tu trzeba umieć abstrakcyjnie myśleć i wyjść poza swoją bezpieczną strefę komfortu”.

 

Wykład inauguracyjny będzie otwarty dla wszystkich uczestników konferencji Dźwigacze Kultury. Warsztat autorski odbędzie się w pierwszym dniu konferencji w sesji popołudniowej równoległych paneli i warsztatów, na które obowiązują zapisy. Rejestracja na konferencję i wybór warsztatów dostępne są na stronie www.dzwigaczekultury.pl.

 

Zuzanna Skalska

 

Pracuje jako profesjonalny analityk trendów, w obszarze szeroko rozumianych innowacji, designu i biznesu. Jej badania skoncentrowane są na wyszukiwaniu wzajemnego przenikania się branż i biznesów. Ta inna perspektywa spojrzenia to dla marki czy przedsiębiorstwa duża szansa oraz wartość dodana w procesie budowy scenariuszy przyszłości, strategii rozwoju, nowych modeli biznesowych czy nowych rozwiązań w sferze produktów i usług. Jej firma 360Inspiration obsługuje klientów na całym świecie.

 

Urodzona w Warszawie, mieszka w Holandii od 1992 roku. Studiowała w Design Academy w Eindhoven oraz Królewskiej Akademii Sztuki i Projektowania w Den Bosch. Po ukończeniu studiów w roku 1998, Zuzanna rozpoczęła karierę jako Sensorial Trend Analyst w departamencie strategii firmy Philips Design w Eindhoven. W 2001 roku Zuzanna dołączyła do zespołu VanBerlo, w którym odpowiedzialna była za stworzenie działu trendów i ich implementacji w procesy projektowe we wzornictwie przemysłowym. W 2007 roku rozpoczęła pracę pod egida marki 360Inspiration, która w 2014 roku stała się niezależną firmą pod zarządem Skalskiej. Przez ponad siedem lat była członkiem zarządu Dutch Design Week w Eindhoven (DDW). Dziś zajmuje tam miejsce w radzie doradczej. Zuzanna została również nagrodzona licznymi, prestiżowymi nagrodami designu (Red Dot i IF Design Award). Ale dla niej największą wartość mają nagrody otrzymane od lokalnej społeczności tj. 6 miejsce w rankingu 50-ciu najbardziej wpływowych kobiet na miasto i region Eindhoven, oraz przyznanie jej tytułu Expat Top 10 - grono osób, które przyczyniły się do rozwoju miasta Eindhoven w zakresie technologii, wiedzy, ekonomii oraz designu. Od roku 2006 Zuzanna jest wykładowcą na Uniwersytecie Technicznym w Eindhoven na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego. Wykłada również na Parsons The New School w Nowym Jorku. Jest zapraszana jako członek kapituły różnych międzynarodowych konkursów dotyczących innowacji i designu. Wspólnie z Li Edelkoort i Piotrem Voelkel jest współtwórcą nowej wyższej szkoły designu, School of Form w Poznaniu.

 

O konferencji Dźwigacze Kultury

 

Konferencja Dźwigacze Kultury (4-5 października, Kraków) to dwa dni wypełnione panelami, warsztatami i wykładami z udziałem specjalistów z zakresu marketingu, sponsoringu, PR i zarządzania w kulturze. Organizatorem konferencji jest Krakowskie Biuro Festiwalowe. Do udziału w wydarzeniu – KBF obchodzące w tym roku jubileusz 20-lecia działalności – zaprosiło przedstawicieli instytucji kultury, agencji eventowych i biznesu. Ideą dwudniowej konferencji jest przede wszystkim spotkanie osób zajmujących się – w różnym aspekcie i na różnym etapie - organizacją wydarzeń kulturalnych oraz wspierających ich w tym partnerów.

 

W programie wydarzenia zaplanowano m.in.: warsztaty audience development, dyskusję na temat rewitalizacji przez sztukę, panele poświęcone przemysłom kreatywnym, biznesowi w kulturze oraz idei smart city. Porozmawiamy także o trendach i przemianach w kulturze, o tym kim jest współczesny uczestnik wydarzeń kulturalnych i jak zmienia się jego postawa, o mieście jako ekosystemie kultury a także o bezpieczeństwie odbiorców i mieszkańców podczas wielkich wydarzeń.  

 

Pełny program konferencji i rejestracja na stronie: www.dzwigaczekultury.pl .